1.Úvod
Age Defence je nová česká značka kosmetiky, která se zavádí na náš trh. Zaměřuje se na projevy stárnutí a je určena pro náročnější klientelu. Zároveň klade důraz na cenovou dostupnost výrobků. Autorkou kosmetiky a majitelkou značky je lékařka, která při vývoji výrobků využívá svých odborných znalostí o lidském těle a zároveň si je velice dobře vědoma potřeb svých zákazníků. Velmi si zakládá na kvalitě a pro uživatele poskytuje nadstandardní poradenský servis.
2.Výchozí situace
Klient potřebuje získat nové zákazníky a kladné reference o kosmetice. Uvedl na trh kompletní řadu kosmetiky. Nyní je třeba zahájit prodej výrobků a budování značky jakožto kvalitní a profesionální kosmetiky.
Cílová skupina: ženy 35 – 55 let.
3. Výzvy v projektu
- připravit kompletní marketingovou strategii se zaměřením na výsledky
- připravit kampaň na startovací (testovací) sadu kosmetiky zdarma
- vypracovat akviziční funnel
- zavést tématický nurturing kontaktů vstupující do databáze
Kampaň na prodej vzorků produktů pleťové kosmetiky. Startovací sada je jen za poštovné 99 Kč, balíček kosmetiky v hodnotě 250 Kč zdarma. Jednotlivé produkty si ženy sestavily na základě on-line dotazníku sobě na míru.
4.Naše výsledky
- realizovali jsme více než 1400 prodejů startovací sady během 2 měsíců akviziční kampaně
- výsledná konverzní úspěšnost LP po optimalizaci činila 46%
(oproti běžné konverzní hladině 15%) - cena konverze po optimalizaci klesla z 73,80 Kč na 34,81 Kč / 1 startovací sadu
- přímá konverze do 7 dnů – 30 zákazníků (2,5%)
- za 6 měsíců díky nurturingovému funnelu (kombinace emailingu a FB remarketingu) zkonvertovalo dalších 180 kontaktů na zákazníky, tj. téměř 13% nových zákazníků
Jaký byl postup našeho řešení?
- Vytvořili jsme 3 typy landing page, které jsme A/B testovali
- Na LP jsme přiváděli lidi pomocí PPC reklamy, kterou jsme A/B testovali
3. Pomocí heat map jsme sledovali klíčové oblasti zájmu a konverze. Tím jsme získávali potřebná data pro úpravu landing page a dosáhli jsme velice úspěšné konverze přes 40%.
4. Zaměřili jsme se také na automatickou nurturingovou kampaň. O nové kontakty jsme pečovali prostřednictvím e-mail marketingu a Facebook remarketingu.
5.Závěr
Kampaň potvrdila důležitost pokračování komunikace s kontaktem v delším čase po kampani. Díky pokračujícímu nurturingu se zvýšila konverze z přímých 3 procent o dalších 10% v průběhu následujících 6 měsíců.
U produktů, kde je důležitá pozitivní zkušenost a dobrý vztah ke značce je důležité se na soustředit na LTV (Long Time Value) zákazníka, než na okamžitou míru konverze.